Welcome Guest! To enable all features please try to register or login.
TALVEREHVIDE TEST 2015
www.rehvitakso.ee
#1 Posted : Friday, November 06, 2015 11:33:40 PM(UTC)
Rank: Newbie

Groups:
Joined: 11/16/2014(UTC)
Posts: 3

TALVEREHVIDE TEST 2015



talverehvide test 2015



Tehnikamaailma talverehvide test 2015

Naast- ja lamellrehvide eeliste üle on vaieldud juba aastakümneid. Lõplikku tõde ei pasta selles küsimuses olemas olevat. Või õigemini oleneb ühe või teise eelistamine sellest, mida otsustaja olulisemaks peab. Lisaks ei saa unustada, et rehvivalmistajad teevad pidevalt arendustööd ning nii naast-kui lamellrehvid lähevad kogu aeg turvalisemaks.



Rehvimõõt: 205/55 R 16
Testiauto: Ford Focus



Testimiseks võeti alljärgnevad talverehvid:



Naast rehvid
Bridgestone Blizzak Spike-01
Continental IceContact 2
Dunlop Ice Touch
Gislaved Nord Frost 100
Goodyear Ultragrip Ice Arctic
Hankook Winter I*Pike RS+ (170 naastuga)
Linglong Green Max Winter Grip
Michelin X-Ice North 3
Nokian Hakkapeliitta 8
Nordman 5
Pirelli Ice Zero
Sava Eskimo Stud




Lamellrehvid
Bridgestone Blizzak WS80
Continental ContiVikingContact 6
Goodyear Ultra Grip Ice2
Michelin X-Ice XI3
Nankang Ice Activa Ice-1
Nokian Hakkapeliitta R2
Nordman RS
Pirelli Ice Zero FR



Naastude arv on praeguse korra kohaselt vaba. Täpsemalt – rehvivalmistaja annab oma uudistoote erapooletusse testilaborisse, kus kontrollitakse, ega rehv ei kuluta teepinda rohkem, kui seatud piirväärtus. Kui katse õnnestub, võib valmistaja panna rehvile milliseid naaste tahab ja nii palju, kui tahab.
Teine võimalus on jätta tee kulutamine katsetamata ja lähtuda vanast reeglist: 50 naastu rehvi veerepinna meetri kohta. Rehvimõõdu 205/55 R 16 puhul tähendab see, et naaste on alla saja. Seekordses testis osalejatest olid selle võimaluse valinud vaid kolm valmistajat kaheteistkümnest.
Mida rohkem naaste, seda paremaks läheb pidamine jääl. See tundub loogilisena ja katsetulemused kinnitavad seda peaaegu eranditult. Suur hulk naaste ja hea jääpidamine ei kindlusta aga veel testivõitu.
Suur hulk naaste toob sagedasti kaasa suurema müra, mis on rehvide juures üsnagi häiriv omadus. Asfaldil sõites võivad naastud mitte ainult teed kulutada, vaid kui rehv toetub liiga suurel määral naastudele, hakkab see mõjutama auto käitumist, suunakindlust ja isegi pidurdusmaad.
Naastrehvide jääpidamise aluseks on naastu tungimine jäässe. Selle jaoks on vaja, et naast avaldaks jää pinnale survet. Mida rohkem naaste, seda väiksem on iga üksiku naastu avaldatav surve ja kui jää on pakasega kõva, võib juhtuda, et rohkem naaste annab kehvema pidamise kui vähem naaste.



Naastrehvid ritta.
Nokian Renkaat üllatas naastrehviturgu paari aasta eest rehviga, millel oli koguni 190 naastu, ligi kaks korda rohkem kui seni harjutud nägema. Seejärel hakkas Nokian oma hea jääpidamisega testivõite noppima, kuid nüüd on selge, et edumaa teiste ees väheneb.
Sel aastal on Continentali rehvil samuti 190 naastu. Pole raske arvata, kust sakslased selleks inspiratsiooni leidsid, aga lõpptulemus on igatahes väga hea.
Naastude arvult on kolmandal kohal Hankook, millel neid 170. Korea rehvivalmistaja on juba aastaid tublit arendustööd teinud ning nüüd on rõõm näha, et ka Aasias osatakse valmistada toimivaid talverehve. Veel kümne aasta eest panid Korea talverehvid pigem muigama, kuid nüüdseks on muie ka suurte Euroopa rehvivalmistajate nägudelt kadunud.
Mitmed valmistajad on otsustanud, et maagiline arv on 130. Goodyear, Bridgestone ja Pirelli on tuntud nimed ja nende toodete testimine on enesestmõistetav. Võrdluseks esindustootega on testis valmistajate n-ö teisejärgulised margid Sava, Dunlop ja nüüd Nordmani nime kandev kunagine Nokiani tipprehv – nende pealt on siis näha, kuidas toimivad astme võrra odavamad ja vanema tehnoloogiaga toodetud rehvid.
Vähem kui saja naastuga ehk siis sellised rehvid, mille mõju teele ei tarvitse testida, olid Michelini, Gislavedi ja Hiina Linglongi tootevalikust. Kaks esimest on tuntud kvaliteetrehvid, kuid näib, et väiksem naastude arv ja sellest tulenev nõrgem jääpidamine on miinus, mida kokkuvõttes ei anna muude omadustega kompenseerida. Linglong on meie testides ennegi osalenud ja kuulub väheste tõsiseltvõetavate Hiina talverehvide hulka.



Lamellide väljakutse.
Lamellrehvidel ei pea naastude arvu peale mõtlema, aga nende puudumine tuleb kuidagi korvata. Sellest tekivad omakorda uued probleemid. Lamellrehvile jääpidamise tekitamise võimalused on üsna piiratud. Saab kasutada uusi materjale, paremaid pinnamustreid ja teha kummisegu nii pehmeks kui keegi söandab teha. Sest liiga pehme segu toob kaasa uued mured: kehva pidamise märjal asfaldil, ebakindla juhitavuse ja kiire kulumise.
Nokian ja Continental on olnud viimastel aastatel lamellrehvide paremusjärjestuse tipus. Neil on õnnestunud saavutada hämmastavalt hea jääpidamine ka ilma naastudeta. Igal kasutajal tuleb aga kaaluda, kas see on tema jaoks piisavalt tähtis omadus, et kannatada välja rehvide laisk reaktsioon asfaldil. Või tuleb valida jääl pisut kehvemini pidavad, kuid asfaldil kindlamini toimivad rehvid. Goodyear on teinud panuse asfaldiomadustele, andes talvepidamises ainult natuke järele, ning ka Michelin on arendanud välja ühtlaste omadustega, ilma nõrkusteta rehvi. Rehvitestide vanad tuttavad Pirelli ja Bridgestone on sel hooajal väljas uute mudelitega.
Odavama hinnaklassi tooteid on võrdluseks kaks: Nordmani nime all esinev endine Nokian ja Taiwanilt pärit Nankang, mille suverehvid on osutunud üsna kvaliteetseteks. Nüüd saime proovida, kas ka nende talverehvidest on eurooplastele vastast.

Seekordses võrdluses osales 20 rehvimudelit, mõnel neist oli teatud valdkondades olulisi puudujääke. Mõnel on suurepärased talveomadused, seda aga asfaldiomaduste arvelt. Mõned valmistajad on eelistanud kompromissi – olla kõiges heal tasemel, aga mitte milleski väljapaistvalt head. Kindlasti ei tasu aga valida rehvi, mis ei saa kusagil korralikult hakkama, eriti kui sama raha eest leidub paremaidki.

Allikas: Tehnikamaailm



Tehnikamaailma Eesti naastrehvide test 2015 (205/55R16)


1. Nokian Hakkapeliitta 8,
hinne:8,8 Winter Ice OSTA SIIT!
2. Continental IceContact2,
hinne:8,6 Winter Ice OSTA SIIT!
3. Hankook Winter i*Pike RS+ W419,
hinne:8,6 Winter Ice Eestis ei müüda!
4. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic,
hinne:8,5 Winter Ice OSTA SIIT!
5. Pirelli Ice Zero,
hinne:8,5 Winter Ice Tellimise peale! Tarneaeg 1 päev
6. Dunlop Ice Touch,
hinne:8,4 Winter Ice OSTA SIIT!
7. Gislaved Nord Frost 100,
hinne:8,3 Winter Ice OSTA SIIT!
8. Michelin X-Ice North 3,
hinne:7,9 Michelin X-Ice North 3 OSTA SIIT!
9. Bridgestone Blizzak Spike-01,
hinne:7,8 Winter Ice OSTA SIIT!
10. Sava Eskimo Stud,
hinne:7,8 Winter Ice OSTA SIIT!
11. Nordman 5,
hinne:7,7 Nordman 5
OSTA SIIT!

12. Linglong Greenmax WinterGrip,
hinne:7,2 Linglong Greenmax WinterGrip Ei ole müügil





Nokian Hakkapeliitta 8



Sõit lumel ja jääl. Jääpidamise poolest on Nokian parim, mida turult võib leida. Nii pidurdamiselon pikipidamine suurepärane ja juhtimine on lihtne ka ohuolukordades. Lumel tagab Nokian samuti kindla pidamise ja juhitavuse.



Sõit asfaldil. Sulailmaga saab aru, et rehv tehtud talve jaoks. Pidurdamisel ja möödumiskatsetel jääb pidamist puudu, aga õnneks on rehv loomupoolest rahulik ega üllata pidamise äkilise kadumisega.



Pidamine ja mugavus. Müra poolest on Nokian naastrehvide keskmike seas, see tähendab, et naastude krobinat on kuulda. Veeretakistus on naastrehvi kohta heal tasemel



Continental IceContact 2



Sõit lumel ja jääl. Continental on omaduste poolest ühtlane. Pikipidamine jääl on hea ja külgpidamine samuti, mis annab sõites kindlustunde. Rehv Toimib ka lumel eeskujulikult ja reageerib möödumiskatsetel kiiresti.



Sõit asfaldil. Rehv ei vea alt ka siis, kui keset talve sulale läheb. Märjal asfaldil on pidamine korralikult keskmisel tasemel ja möödumiskatse õnnestub kindlalr. Kuival asfaldil reageerib talverehvidele omase aeglusega, kuid äkilise libisemisi ei teki.



Pidamine ja mugavus. Müra ja veeretakistus on naastrehvide keskmisel tasemel, rööpassseõtud teel hoiab rehv üsna hästi suunda.



Hankook Winter I*Pike RS



Sõit lumel ja jääl. Hankooki pidamine on jääl hea ning rehv kuulab kindlalt rooli ja rasketes oludes ja möödumiskatsel. Lumel on käitumine loogiline ja kindel. Talveomadused on tasakaalus, kuigi ühtegi katsevõitu ei tulnud.



Sõit asfaldil. Märjal asfaldil õnnestub pidurdamine piisavalt hästi, aga rehv on pehme ja laisk, reageerib möödusmiskatsel aeglaselt. Tagarataste pidamine siiski säilib ja rehv ei käitu väga äkiliselt.



Pidamine ja mugavus. Rehvi- ja naastumüra on naastrehvide keskmisel tasemel. Hankook on naastrehvide seas kõige väiksema veeretakistusega.



Goodyear Ultragrip Ice Artic



Sõit lumel ja jääl. Goodyear on omaduste poolest kvaliteetrehv, kuigi ei võitnud ühtegi katset. Pikipidamine on jääl hea ja lumel veel parem, kuid jääl on puudu külgpidamisest. Juhtimine on siiski lihtne ka rasketes oludes. Lumel käitub rehv rahulikult



Sõit asfaldil. Asfaldil on Goodyear põhjamaade jaoks mõeldud naastrehvide seas keskmisest parem. Pidurdades on pikipidamine piisav ja möödumiskatsel käitub rehv rahulikult.



Pidamine ja mugavus. Rehvi- ja naastumüra, nagu ka veeretakistuse poolest, kuulub Goodyear keskmiste hulka. Keskmisel tasemel on ka suunakindlus rööplikul teel.



Gislaved Nord Frost 100



Sõit lumel ja jääl. Lumel on pidamine ja suunakindlus VÄGA HEA ja roolitunnetus tasemel. Rehv käitub rahulikult ja sõit on kindel ka ohuolukordades.



Sõit asfaldil. Pikipidamine on märjal asfaldil hea. Möödumiskatsetel on rehv laisk, kuid käitub korralikule pidamisele loogiliselt. Kuival teel käitub Gislaved rahulikult.



Pidamine ja mugavus. Madal müratase.







Tehnikamaailma Eesti lamellrehvide test 2015 (205/55R16)


1. Nokian Hakkapeliitta R2,
hinne:7,7 Winter Ice OSTA SIIT!
2. Goodyear UltraGrip Ice2,
hinne:7,6 Winter Ice OSTA SIIT!
3. Michelin X-Ice XI3,
hinne:7,6 Winter Ice OSTA SIIT!
4. Pirelli Ice Zero R,
hinne:7,6 Pirelli Tellimise peale! Tarneaeg 1 päev
5. Continental ContiVikingContact 6,
hinne:7,5 Winter Ice OSTA SIIT!
6. Nordman RS,
hinne:7 Nordman RS OSTA SIIT!
7. Bridgestone Blizzak WS80,
hinne:6,9 Winter Ice OSTA SIIT!
8. Nankang Ice Ice Activa-1,
hinne:6,7 Nankang Ice Ice Activa-1 Tellimise peale! Tarneaeg 1 päev





Nokian Hakkapeliitta R2



Sõit lumel ja jääl. Nokian on parim lamellrehv jäiste ja lumiste teede jaoks. Pikipidamine on hea nii pidurdades kui kiirendades, parim on aga rehvi juhitavus libeda ilmaga, seda ka pärast pidamise piiri ületamist. Rehv käitub iga ilmaga tasakaalukalt ja loogiliselt.



Sõit asfaldil. Asfaldil on Nokian laisk reageerima ja pidurdusmaad on pikad. Aeglasest juhitavusest hoolimata käitub Nokian rahulikult ega üllata juhti, ent kiiret reageerimist nõudvates olukordades peaks juhitavus täpsem olema.



Pidamine ja mugavus. Rehv on eriti vaikne ja selle veeretakistus on kogu testirühma väikseim.



Goodyear Ultra Grip Ice2



Sõit lumel ja jääl. Jääl ja lumel on pikipidamine hea nii pidurdades kui kiirendades. Külgpidamine jääb aga ohuolukordades napiks ja eriti just jääl võivad esirattad libisema hakata. Rehvi rahulik loomus ja tagarataste pidamise säilimine aitavad olukorda lahendada.



Sõit asfaldil. Märjal asfaldil on Goodyear parim lamellrehv. Pidurdades on pidamine tõeliseks talveks mõeldud lamellrehvi kohta väga hea ja rehv on kuulekas. Kui kuival asfaldil on pidamine hea ja kuigi reaktsioon asfaldil jääb aeglaseks, läbib Goodyear ka äkilised möödumiskatsed rahulikult.



Pidamine ja mugavus. Goodyear on suunakindel ja vaikne, selle veeretaksitus on lamellrehvide keskmisel tasemel.



Michelin X-Ice XI3



Sõit lumel ja jääl. Michelin on jääl ja lumel rahulikult juhitav ning pidurdamisel on pidamine hea. Libeda talveilmaga on esirataste pidamise piir õhuke ja kui rooli liiga palju keerata, võib pidamine kergesti otsa saada. Tagarataste pidamine on aga eeskujulik ka äkilistes olukordades.



Sõit asfaldil. Sulailmaga on rehv tasakaalukalt juhitav. Möödumiskatsel reageerib see küll aeglaselt, kuid kindlalt ning pidamise piiri pole kerge õletada. Michelin on ka asfaldil alajuhitav, ehk siis esirattad kaotavad pidamise enne kui tagarattad.



Pidamine ja mugavus. Rehv on vaikne ja selle veeretakistus on lamellrehvide kesmisel tasemel.



Continental ContiVikingContact 6



Sõit lumel ja jääl. Jääpidamine on hea. Continental on võimeline lühikestek pidurdusmaadeks ja tublideks ringiaegadeks. Lumel jääb pidamise piir liiga õhukeseks, eriti kergesti kaob pidamine siis, kui rooli liiga palju või liiga kiiresti keerata. Libisemise taltsutamine on siiski lihtne.



Sõit asfaldil. Pidurdamine õnnestub asfaldil piisavalt häesti. Rehv on asfaldil aga üsna pehme ja laisk. Aeglase reaktsiooni tõttu läheb ootamatutest takistustest möödumine raskeks.



Pidamine ja mugavus. Continental on vaikne rehv ja selle veeretakistus on väike.








Tuulilasi Soome naastrehvide test 2015 (205/55R16)


1. Nokian Hakkapeliitta 8,
hinne:91 Winter Ice OSTA SIIT!
2. Continental IceContact2,
hinne:78 Winter Ice OSTA SIIT!
2. Pirelli Ice Zero,
hinne:78 Winter Ice Tellimise peale! Tarneaeg 1 päev
3. Goodyear Ultra Grip Ice Arctic,
hinne:76 Winter Ice OSTA SIIT!
4. Gislaved Nord Frost 100,
hinne:72 Winter Ice OSTA SIIT!
5. Michelin X-Ice North 3,
hinne:71 Michelin X-Ice North 3 OSTA SIIT!
6. Sava Eskimo Stud,
hinne:67 Winter Ice OSTA SIIT!
7. Bridgestone Blizzak Spike-01,
hinne:57 Winter Ice OSTA SIIT!





Continental rehvid võtsid võidu Skandinaavia olulisemas, tehnikaajakirja Teknikens Värld, talverehvitestis, mille tulemused oli sellised:



Continental VikingContact 6 - 126p. (Testivõitja lamell)

Continental IceContact 2 - 119p. (Testivõitja naast)


Täpsemalt leiad infot siit:

http://www.rehvitakso.ee...verehvide%20test%202015
http://www.rehvitakso.ee/rehvid

Users browsing this topic
Guest
Forum Jump  
You cannot post new topics in this forum.
You cannot reply to topics in this forum.
You cannot delete your posts in this forum.
You cannot edit your posts in this forum.
You cannot create polls in this forum.
You cannot vote in polls in this forum.

Motors24
Powered by YAF 1.9.5 RC | YAF © 2003-2010, Yet Another Forum.NET
This page was generated in 6.074 seconds.