MOTORS24 TV

Tehnika TV - Juhtmevabad kõrvaklapid

Tehnika TV - Juhtmevabad kõrvaklapid(12)

Tegelikult oleks õige öelda: juhtmevabad kõrvapealsed aktiivse mürasummutusega kõrvaklapid hinnaga 130 kuni 499 eurot. Milline on vanade ja noorte esikolmik, selgub saatest. Jaanuarikuu Digist selgub aga nii ...

UUED MUDELID

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30(12)

Kui on vaja Mazda CX-3 ja CX-5 vahele üks uus mudel juurde tekitada, siis mis sellele nimeks panna? Võib kõlada uskumatuna, aga õige vastus on siinkohal CX-30 ja tegelikult on selliseks nimevalikuks ka ...

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada (2)

Mullu oli neljandiku liiklussurmade põhjuseks kokkupõrge vastutuleva autoga, sageli juhtub selline õnnetus just möödasõidul. Eesti liiklustihedust arvestades on neljarealiste teede ehitamine tihti ebamõistlikult kallis, pea alati, kui on juttu mõnest raskest laupkokkupõrkest, kerkib teemaks möödasõiduradadega teelõikude ehitamine. Märksa vähem on aga räägitud sellise lahenduse võimalikest miinustest.

Maanteeamet kirjutas hiljuti alla lepingu Leedu firmaga  UAB Kelprojektas, kes asub projekteerima Tallinna – Pärnu maantee Ääsmäe ning Kernu vahele jäävat osa. Plaanis on ehitata Eesti esimene 2+1 sõidurajaga maanteelõik. Kas selline lahendus on mõistlik?

Tallinna – Pärnu maantee Ääsmäe – Kernu lõik projekteeritakse 2 + 1 rajalisena. See tähendab, et kui näiteks Pärnu suunas saab sõita kahes, siis samal lõigul Tallinna suunas ühel sõidurajal. Seejuures on tee äärde rajatud spetsiaalsed möödasõidualad ning sõidusuundi eraldab füüsiline piire.

Maanteeameti andmetel on Ääsmäe-Kernu maanteelõigul täidetud kõik kriteeriumid, miks kasutada just 2+1 ristlõikega lahendust. Olulisim neist on prognoos, mille kohaselt jääb 20 aasta perspektiivne aasta keskmine liiklussagedus alla piiri, mis nõuaks 2+2 sõiduraja kasutamise kaalumist ehk alla 14 500 sõiduki ööpäevas.

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada

Pildil on näitlik 2+1 rajaline maanteelõik, millele hakkavad sarnanema ka Tallinn-Pärnu maanteele ehitatavad möödasõidurajaga lõigud.  

Illustratsioon: Maanteeamet


Paljud neljarajalised lõigud on alakoormatud

Tänasel päeval ei ületa Maanteeameti poolt nimetatud 14 500 sõiduki piiri mitu teelõiku, kus juba kasutatakse 2+2 skeemi. Tõsi, amet ei räägi mitte tänase päeva, vaid 20 aasta ennustatavast sõidukite arvust.

Kutselisi juhte koondava mittetulundusühingu Profid AJ juhatuse liige Sven Lusmägi on veendunud, et enne uuenduste maanteedele toomist tasuks nende plusse ja miinuseid tõsiselt kaaluda, kuna Eesti liikluskultuur ja Skandinaaviast üle võetud taristulahendused ei pruugi kokku panduna anda head tulemust.

”Loomulikult on 2 + 2 skeemiga teelõikude ehitamine kallis, vajalikud on mitmetasandilised ristmikud, teele jäävate asulate vältimine, sirgete teelõikude rajamine ja palju muud,” ütleb Lusmägi. “Aga üks on kindel – E 67 (Via Baltica, mille esimene lõik Tallinna – Pärnu maantee on – toim.) liiklustihedus on kasvanud ja seejuures eriti üle 12- meetriste autorongide osakaalu arvelt. Maanteest, kus liikleb suhteliselt enim üle 12- meetriseid autoronge – neid on üle 17 protsendi – tahetakse teha katsepolügooni. Eestis ei ole 2 + 1 skeemiga lahendust veel proovitud ning selle toimimist ei osata seega ette näha.”

Maanteeamet: kolmerealine tee tehakse just autorongide tõttu

Maanteeameti kinnitusel on tegu kaalutletud otsusega. “Ääsmäe-Kernu maanteelõigu arendamiseks teostati eeluuring 2012. aastal ning selle raames kaaluti lisaks 2+1 sõidurajaga lahendusele ka 2+2 sõidurajaga lahendust,” selgitab Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm. “2+2 sõidurajaga lahendus ei osutunud majanduslikult otstarbekaks.”

Urmi sõnul oli just autorongide suur osakaal põhjuseks, miks peeti otstarbekaks kasutada 2+1 ristlõikega lahendust, mis sisaldab ka möödasõidualasid. “Kui täna koguneb autorongide taha sõidukite kolonn, otsitakse närviliselt möödasõiduvõimalust, siis 2+1 lahenduse puhul on ühe sõidurajaga lõigus möödasõit sõidusuundade vahel oleva piirdega takistatud,” selgitas Urm. “Möödasõiduvõimalus on tagatud kahe sõidurajaga lõikudes. See võimaldab juhtidel möödasõitu planeerida ning välistab möödasõidu piiratud nähtavusega lõikudes kus täna, riskides nii enda kui kaasliiklejate eludega, möödasõite sooritatakse.”

Lusmägi leiab, et 2+1 ei ole vähemalt veokijuhtide jaoks sugugi parim skeem. Kohtades, kus kaherajaline teeosa muutub üherajaliseks, on olukord tema sõnul sarnane kohtadega linnas või suvistes teeremondi tsoonides, kus üks sõidurada ära kaob: seal pingutatakse kuni viimase hekeni, et rivis võimalikult ettepoole jõuda. Seejuures keeravad sõiduautojuhid suhteliselt aeglasemalt liikuvatele veokitele üpris järsult ette, arvestamata, et näiteks 90 km/h liikuv veoauto vajab aeglustamiseks palju rohkem maad kui sama kiiresti liikuv sõiduauto.

Hädapeatunud sõidukid tekitavad probleeme

Lusmägi usub, et 2 + 1 on küll odavam lahendus kui neljarajalise maantee rajamine, samas aga ei võimaldata 2 + 1 sõidurajaga lõigul üldjuhul suuremaid lubatud kiiruseid kui tavapärane 90 km/h ning nii ei võida liiklejad ka kiiruses, mis võiks lisaks suuremale ohutusele olla üks maanteelõigu ümber ehitamise eesmärke.

Urm tunnistab, et ka Skandinaavias, kus 2+1 lahendus üpris laialt kasutusel, on sel tuvastatud nii plusse kui miinuseid. Probleeme võib tekitada näiteks ühe sõidurajaga lõigus hädapeatunud sõiduk ning sellest möödumine. Lusmägi rõhutab, et selline probleem eksisteerib, sealhulgas sündmuskohale kiirustavate kiirabi või päästeteenistuse sõidukite jaoks.

Samuti on häiriva aspektina välja toodud viimase hetke möödujad möödasõidualade lõpus. Sellega seonduvaid raskeid liiklusõnnetusi ei ole Urmi sõnul siiski täheldatud.

Lisaks on 2+1 sõiduraja puhul veokijuhid märkinud raskusi teisest veokist möödumist. Urmi sõnul on selle põhjuseks peamiselt tõsiasi, et tee ristlõige on kitsam kui 2+2 lahenduse puhul ja möödasõiduala on piiritletud.

Maanteeameti kinnitusel on 2 + 1 lahendus siiski põhjendatud ning täiendavate ristlõikevariantide võrdlust pole ette nähtud, kuna see etapp on juba läbitud.

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada

Pildil on näitlik 2+1 rajaline maanteelõik, millele hakkavad sarnanema ka Tallinn-Pärnu maanteele ehitatavad möödasõidurajaga lõigud.  

Illustratsioon: Maanteeamet

KOMMENTAARID

ES 27. märts 2014  09:52 Ebasobiv kommentaar
Mida kurat on vinguda... eeskirju on vaja täita ja neist kinni pidada, siis pole ka rikkumisi ja ohtlikke asju maanteel. Olin soomes mõned päevad, nägin seda teelahendust, ütleks et väga hästi toimis kõik ja arusaadavalt. Muidugi on ikka päevselge vahe meie ja nende liikluskultuuris, sealsed inimesed hoiavad kinni kiiruspiirangutest, ei torma kuskile ja sooritavad oma möödasõite vajadusel, mitte selleks et saada ilmtingimata teistest ette...
kui on 80 siis sõidetakse 80, kui on trassil 100-120 (oleneb kohast) siis hoitakse ka sellest piirkiirusest kinni. Kui kuskil näed mõttetut möödasõitu või miskit imelikku, veidrat sõidustiili... siis kohe hakkab silma EST kombinatsioon numbrimärgil... muide suunda seal ka siinse numbrimärgiga autoomanikud ei oska anda, nagu siingi.. millest me räägime siis?
to es 28. märts 2014  12:20 Ebasobiv kommentaar
See on küll loll jutt, et sommid piinlikult kiiruspiirangutest kinni peavad. Möödasõidu osas on tõesti nii, et seda nad pigem kardavad. Mis artiklisse puutub, siis selle miinuse peale pole ma varem mõelnudki, et kiirabi ja politsei möödasõidud saavad piirdega 2+1 rajalisel oluliselt keerulisemad või mõnel juhul võimatud olema. Ise arvan, et kui 2+1 üldse ehitada, siis ilma igasuguste piireteta. Endalgi Lätis-Leedus pimedas möödasõitu tehes halb üllatus olnud, kui näed et vastutulev auto on veel kilomeetri kaugusel, aga järsku tuleb oma ritta tagasiminemisega väga kiirustama hakata, sest keset teed paistavad mingid lollakad piirded.
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Tehnika TV - Juhtmevabad kõrvaklapid

Tehnika TV - Juhtmevabad kõrvaklapid(12)

Tegelikult oleks õige öelda: juhtmevabad kõrvapealsed aktiivse mürasummutusega kõrvaklapid hinnaga 130 kuni 499 eurot. Milline on vanade ja noorte esikolmik, selgub saatest. Jaanuarikuu Digist selgub aga nii ...

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30

Motors24 proovisõit - Mazda CX-30(12)

Kui on vaja Mazda CX-3 ja CX-5 vahele üks uus mudel juurde tekitada, siis mis sellele nimeks panna? Võib kõlada uskumatuna, aga õige vastus on siinkohal CX-30 ja tegelikult on selliseks nimevalikuks ka ...

Tehnika TV - DJI Mavic Mini

Tehnika TV - DJI Mavic Mini

Peale pikemat pausi on DJI-l taaskord ette näidata uus droon. Kui hästi õnnestub selle käsitsemine droonikaugeks jäänud inimestel, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Renault Clio 5

Motors24 proovisõit - Renault Clio 5(18)

Uus, viienda põlvkonna Renault Clio näeb välja üsnagi sarnane eelmise ehk neljanda põlvkonna Clioga - tegelikkuses on aga tegu täiesti uue autoga, mis erinevalt paljudest teistest uutest automudelitest on ...

Tehnika TV - Huawei Mate 30 Pro

Tehnika TV - Huawei Mate 30 Pro(2)

Telefon, mida osta ei saa, on nüüd kohale jõudnud. Aga kui saaks, kas peaks, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - BMW 745Le iPerformance

Motors24 proovisõit - BMW 745Le iPerformance(20)

Kui sageli võib kuulda ütlust, et vaadake uut S-klassi ja siis saate teada, kuhu automaailm lähiaastatel suundumas on, siis tegelikult võib ka nii A8-l kui ka 7. seerial uusi ja huvitavaid tehnilisi lahendusi ...

Tehnika TV - Huawei Watch GT2 nutikell

Tehnika TV - Huawei Watch GT2 nutikell(1)

Kas Huawei uues nutikellas on rohkem nutti või sporti, selgub saatest.

 
Motors24 proovisõit - Volkswagen Passat Alltrack

Motors24 proovisõit - Volkswagen Passat Alltrack(58)

Passat Alltrack on paar sentimeetrit kõrgema kliirensi, alati universaalkere ja nelikveoga Passat. Aga see roheline Alltrack on hiljuti mudeliuuenduse läbinud kõige uuem Passat.  Kõik on ...

Tehnika TV - Televiisorid

Tehnika TV - Televiisorid(6)

Kas ULED, OLED ja QLED on peaaegu üks ja sama? Kas vähem kui 1000 euroga saab hea 55 tollise teleri? Kas telerit on üleüldse vaja? Mõned vastused selguvad saatest, aga pikemalt saab televiisoritest lugeda ...

Motors24 proovisõit - Lincoln Navigator Black Label

Motors24 proovisõit - Lincoln Navigator Black Label(52)

Lincoln Navigator on Cadillac Escalade'i kõrval auto, mis on hea näide ehedast Ameerika luksusdžiibist. Kuidas sõidab suur, väikese stuudiokorteri mõõdus linnamaastur, selgub saatest.  Proovisõiduauto ...

Tehnika TV - OnePlus 7T

Tehnika TV - OnePlus 7T(2)

Palju on OnePlusil plusse ja kas leiduvad ka mõned miinused, selgub tänasest saatest.

Motors24 proovisõit - Volkswagen Golf GTI TCR

Motors24 proovisõit - Volkswagen Golf GTI TCR(18)

Volkswagen GTI on teiste kiirete ja kuumade esiveoliste luukpärade kõrval veidi varju jäänud nii sõiduomaduste kui ka jõunumbrite poolest. Seega otsustas nüüd, napilt enne 8. põlvkonna esitlust, esiveolisele ...

Tehnika TV - iPhone 11

Tehnika TV - iPhone 11(6)

Loomulikult teeb iPhone 11 väga ilusaid pilte ja on üldse äge telefon, aga. Mis on need agad ja palju neid on, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine

Motors24 proovisõit - Volvo XC90 T8 Twin Engine(15)

Volvo XC90 teine põlvkond oli esimene "uue ajastu" Volvo, mis sai kohe vägagi populaarseks ning pälvis kiirelt ka kena portsu erinevaid auhindasid. Paraku, nagu esimeste vasikatega ikka, olid ka uuel XC90-l ...

 
Tehnika TV - Sony Xperia 5

Tehnika TV - Sony Xperia 5

Sony on tagasi uue ja sileda telefoniga, millega saab muuhulgas filmida nii nagu kinokaameratega. Kuidas see päriselt õnnestub, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz V-klass

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz V-klass(11)

V-klass sai hiljutise mudeliuuenduse käigus ühe väga olulise täienduse, mis muutis selle bussi palju paremaks. Mis see täpsemalt on, selgub saatest.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Mercedes-Benz V ...

E-liikurite hooaja lõputreff "Electrified"

E-liikurite hooaja lõputreff "Electrified"(2)

Kui sinu liikumisvahendite hulka kuulub elektritõuks, elektriratas, elektrirula, üherattaline, Onewheel või mistahes muu personaalne elektriliikur, oled oma (e-)sõbraga väga oodatud e-liikurite hooaja ...

Tehnika TV - Samsung Galaxy Note10+

Tehnika TV - Samsung Galaxy Note10+(3)

Laupäeval 12. oktoobril kell 12 on kõik elektriliikurite omanikud oodatud siia üritusele.  Aga miks tuleb Samsung Galaxy Note 10 asemel osta Samsung Galaxy Note 10+, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Ford Ranger Wildtrak

Motors24 proovisõit - Ford Ranger Wildtrak(29)

Ford Ranger on VW Amaroki kõrval üks kastikatest, mis on saadaval ka vägagi edevas varustuses ning mida võib julgelt nimetada ka elustiiliautoks. Aga käesoleva mudeliuuenduse kõige suurem uudis on hoopis selle ...

Tehnika TV - Insta360 Evo ja One X minikaamerad

Tehnika TV - Insta360 Evo ja One X minikaamerad(2)

Tänases saates selgub muuhulgas, miks droone enam vaja pole ja kuidas 360 kraadi ulatuses nägevast Insta360 One X-st kiirelt Insta180 One X teha.

Motors24 proovisõit - Porsche 718 Cayman GTS

Motors24 proovisõit - Porsche 718 Cayman GTS(3)

Kuna "pisikesi" Porschesid ehk Caymani ja Boxsterit nimetatakse rahvasuus vahel ka säästu-Porschedeks, siis otsustasime välja uurida, et kuidas siis lood tegelikult on. Fakt on see, et hinnapoolest on Cayman ...

 
Tehnika TV - GPad Svan elektritõuks

Tehnika TV - GPad Svan elektritõuks

Lõpuks on Ninebot ES1 saanud endale kodumaise konkurendi. Kas konkurent on ilusam või aeglasem, selgub saatest. Muuhulgas uurisime ka möödakäijatelt, mida nad üleüldse elektritõuksidest arvavad.

Motors24 proovisõit - Škoda Scala

Motors24 proovisõit - Škoda Scala(21)

Kuigi uued Škoda mudelid saavad pea alati kiidusõnu, on nende tooteportfellis senimaani olnud ka üks igatpidi märkamatu Rapid. Nüüd on otsustanud Škoda ka selle segmendi käsile võtta, tuues turule uue Scala, ...

Tehnika TV - Onewheel

Tehnika TV - Onewheel

Lõpuks on saatesse jõudnud üherattaline rula nimega Onewheel. Millele Kaspar proovib peale astuda, aga Glenile tuleb hoopis pisar silma – miks, selgub saatest. 

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. Trophy

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. Trophy

Megane R.S on saanud veel võimsamaks ja kiiremaks ning lisanime Trophy - ikka selleks, et Honda Civic Type R-iga veel jõulisemalt rinda pista.  Trophy tähendab ka seda, et see 1.8-liitrine mootor sai ...

Xtra Motors - Mercedes-Benz Star Experience 2019

Xtra Motors - Mercedes-Benz Star Experience 2019

Silberauto ja Mercedes-Benz korraldasid ka sellel aastal proovisõidupäeva, mis kandis nime Mercedes-Benz Star Experience. Nagu heaks tavaks saanud, siis oli proovimiseks nii AMG mudelid ringrajal kui ka muudki ...

Tehnika TV - IFA 2019

Tehnika TV - IFA 2019(5)

Täna saab läbi järjekordne IFA ja Glen on järjekordselt Berliinist tagasi asjade ja juttudega.

Motors24 proovisõit - Seat Tarraco

Motors24 proovisõit - Seat Tarraco(22)

Tarraco on esimene linnadžiip Seati valikus, millel saab näha autotootja värsket disainikeelt ning millel on valikus ka 7 istekohta.  Proovisõiduauto tehnilised andmed (Seat Tarraco 2,0 TSI ...

 
Tehnika TV - Citycoco elektriroller

Tehnika TV - Citycoco elektriroller(1)

E-roller andis meile proovimiseks ühe paksurattalise elektriliikuri, millel nimeks Citycoco CP-1. Kuidas proovimine läks, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Porsche Cayenne Turbo Coupé

Motors24 proovisõit - Porsche Cayenne Turbo Coupé(14)

Kaspar on senimaani alati rääkinud, et Porsche Cayenne on üks kõige parem linnadžiip. Aga paraku pidi ta oma arvamust hiljuti muutma, sest tegelikult on üks teine džiip veel parem kui Cayenne..    ...

Truck Motors - uus Mercedes-Benz Actros

Truck Motors - uus Mercedes-Benz Actros(1)

Uue Actrose suurimaks väliseks uuenduseks on kindlasti suurte küljepeeglite kadumine ning nende asendamine kaamerate ja ekraanidega. Aga see pole sugugi ainus uuendus, sest auto on saanud ka palju targemaks ja ...

Bike Motors - Honda Gold Wing Tour DCT

Bike Motors - Honda Gold Wing Tour DCT(5)

Honda "kaherattaline auto" on nüüd väiksem ja kiirem. Aga kas ka parem?

Tehnika TV - Sony ja Sennheiser

Tehnika TV - Sony ja Sennheiser

Vaatamata kilomeetripikkustele nimedele, on tuliuued Sony WF-1000XM3 ja vähem-uued Sennheiser Momentum True Wireless väga miniatuursed kõrvaklapid ehk moodsalt väljendudes nuppkuularid. Sony on neisse ...

Motors24 proovisõit - Jeep Wrangler

Motors24 proovisõit - Jeep Wrangler(1)

Jeep Wrangler on üks legendaarne maastikuauto, mis on tuntud oma heade maastikuomaduste, aga ka kohati robustsevõitu sõiduomaduste poolest. Uus mudel on nüüd küll väidetavalt oluliselt kasutajasõbralikum, aga ...

Truck Motors - Scania Driver Competition 2019 finaal

Truck Motors - Scania Driver Competition 2019 finaal

Risto, kes armastab aeg-ajalt veokijuhtide võistlustel käia, osales ka sel kevadel Scania Eesti poolt korraldataval Scania Driver Competitionil. Seal läks tal seekord aga suisa nii hästi, et Eesti esinumbrina ...

 
Tehnika TV - GPad Evo Max ja GPad Blade rulad

Tehnika TV - GPad Evo Max ja GPad Blade rulad

GPad on valmis saanud kaks uut rula, millest üks on kiire ja teine on ilus. Kui kiire ja kui ilus, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Volvo S60 T5

Motors24 proovisõit - Volvo S60 T5(15)

Volvo sõnul on S60 puhul tegemist eelkõige juhile orienteeritud autoga. Ja see on ilmselge vihje, et kuulsale Saksa kolmikule on proovitud taaskord konkurenti luua.  Nagu tavaks saanud - 2-liitrine ...

Tehnika TV - Google Pixel 3a ja 3a XL

Tehnika TV - Google Pixel 3a ja 3a XL(1)

Google Pixel 3 ja 3 XL olid, või õigemini on väga head nutitelefonid. Aga mitte just liiga odavad. Seda viga proovis Google parandada a-nimeliste säästuversioonidega. Kui hästi see õnnestus, selgub saatest.

Tehnika TV - Honda Super Cub

Tehnika TV - Honda Super Cub(3)

Rohkem kui sada miljonit inimest on otsustanud, et just see kaherattaline liikur on nende jaoks parim. Kas nad tegid ka hea otsuse, võib selguda saatest.

Motors24 proovisõit - Porsche 911 Carrera 4S

Motors24 proovisõit - Porsche 911 Carrera 4S(16)

See võib tunduda küll uskumatuna, aga Posche on oma raudvara ehk 911 suutnud veel paremaks autoks teha. Ja muide - see ei ole mitte mingisugune facelift, vaid tegu on täiesti uue autoga. Kuju kõlab ...

Xtra Motors - 3 ägedat autot ringrajal

Xtra Motors - 3 ägedat autot ringrajal

Mazda MX-5, Renault Clio R.S. Trophy ja Kia Proceed GT-l tunduvad esmapilgul täiesti erinevate autodena - meie aga viisime need kõik kolm auto24ringile ja leidsime neil siiski mitmeid ühiseid jooni. Millised ...

Tehnika TV - Tollised Canonid

Tehnika TV - Tollised Canonid

Peale mõningat pausi on Canon otsustanud üllitada korraga kaks pisikest ühetollise sensoriga kaamerat G5 X Mark II ja G7 X Mark III, mis peaksid lähiajal müügile jõudma. Miks neist on põhjust rääkida, selgub ...

 
Tehnika TV - FlyKly

Tehnika TV - FlyKly(2)

Milline on ilma ühegi juhtmeta elektriratas ning mis vahe on rattal ja rattal, selgub saatest.

Bike Motors - Honda Monkey Z125M

Bike Motors - Honda Monkey Z125M(3)

Kuidas sobitub kuuekümnendatest alguse saanud minimotikas tänase päevaga, selgub saatest.

Tehnika TV - Bolt vs CityBee tõukerattarent

Tehnika TV - Bolt vs CityBee tõukerattarent(3)

Kui hästi või halvasti laabub asjatundmatutel turistidel elektritõukside laenutamine, selgub saatest.

Eesti meeskond läheb Amsterdam-Budapest retrorallile

Eesti meeskond läheb Amsterdam-Budapest retrorallile

Budapesti ralli (The Budapest Rally) on Amsterdamist, Brüsselist, Lyonist ja Pariisist algav ning mööda maalilisi teid läbi Euroopa kulgev retroralli, mille lõpp-punktiks on Budapest. Teadaolevalt ainuke ...

Xtra Motors - BMW M Town

Xtra Motors - BMW M Town(1)

Ühel kuumal suvepäeval kutsuti meid külla BMW M-linna. Kus asub M-Town ja mis seal täpsemalt toimus, näed juba videost. 

Racing Motors - Andres Arnoveri Ford Mustang

Racing Motors - Andres Arnoveri Ford Mustang

Kui me Andresel eelmisel korral külas käisime, oli see sinine Mustang tema jaoks nii uus asi, et ta polnud sellega isegi veel kordagi rajale sõitma jõudnud. Seega nüüd uurimegi Andreselt, et kuidas olid uue ...

Tehnika TV - DJI Osmo Action

Tehnika TV - DJI Osmo Action

Kas Osmo Action lendab paremini kui GoPro Karma, selgub saatest.

 
Motors24 proovisõit - Toyota RAV4

Motors24 proovisõit - Toyota RAV4(48)

Kui esimese põlvkonna RAV4 puhul oli tegu kompaktse linnadžiibiga, siis tänaseks on auto pikkusele lisandunud pea pool meetrit ning tegu on ühe igati suure ja mahuka pereautoga.  Nagu Toyotadel kombeks ...