MOTORS24 TV

Motors24 proovisõit - Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

Motors24 proovisõit - Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (11)

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo on meie proovisõiduautode ajaloost ilmselt üks kõige pikema ja keerulisema nimega sõiduk. Aga tegelikult on kõik lihtne - tegu on nimelt universaalkerega Porsche ...

TEHNIKA TV

Tehnika TV - Huawei Mate 20 Pro

Tehnika TV - Huawei Mate 20 Pro (6)

Tänases saates vaatame muuhulgas, millest on tehtud Huawei uus supertelefon ja räägime kaameratest ka – aga alles 15ndal minutil. Üle hulga aja on kohal ka auhind ja küsimused. 

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada (2)

Mullu oli neljandiku liiklussurmade põhjuseks kokkupõrge vastutuleva autoga, sageli juhtub selline õnnetus just möödasõidul. Eesti liiklustihedust arvestades on neljarealiste teede ehitamine tihti ebamõistlikult kallis, pea alati, kui on juttu mõnest raskest laupkokkupõrkest, kerkib teemaks möödasõiduradadega teelõikude ehitamine. Märksa vähem on aga räägitud sellise lahenduse võimalikest miinustest.

Maanteeamet kirjutas hiljuti alla lepingu Leedu firmaga  UAB Kelprojektas, kes asub projekteerima Tallinna – Pärnu maantee Ääsmäe ning Kernu vahele jäävat osa. Plaanis on ehitata Eesti esimene 2+1 sõidurajaga maanteelõik. Kas selline lahendus on mõistlik?

Tallinna – Pärnu maantee Ääsmäe – Kernu lõik projekteeritakse 2 + 1 rajalisena. See tähendab, et kui näiteks Pärnu suunas saab sõita kahes, siis samal lõigul Tallinna suunas ühel sõidurajal. Seejuures on tee äärde rajatud spetsiaalsed möödasõidualad ning sõidusuundi eraldab füüsiline piire.

Maanteeameti andmetel on Ääsmäe-Kernu maanteelõigul täidetud kõik kriteeriumid, miks kasutada just 2+1 ristlõikega lahendust. Olulisim neist on prognoos, mille kohaselt jääb 20 aasta perspektiivne aasta keskmine liiklussagedus alla piiri, mis nõuaks 2+2 sõiduraja kasutamise kaalumist ehk alla 14 500 sõiduki ööpäevas.

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada

Pildil on näitlik 2+1 rajaline maanteelõik, millele hakkavad sarnanema ka Tallinn-Pärnu maanteele ehitatavad möödasõidurajaga lõigud.  

Illustratsioon: Maanteeamet


Paljud neljarajalised lõigud on alakoormatud

Tänasel päeval ei ületa Maanteeameti poolt nimetatud 14 500 sõiduki piiri mitu teelõiku, kus juba kasutatakse 2+2 skeemi. Tõsi, amet ei räägi mitte tänase päeva, vaid 20 aasta ennustatavast sõidukite arvust.

Kutselisi juhte koondava mittetulundusühingu Profid AJ juhatuse liige Sven Lusmägi on veendunud, et enne uuenduste maanteedele toomist tasuks nende plusse ja miinuseid tõsiselt kaaluda, kuna Eesti liikluskultuur ja Skandinaaviast üle võetud taristulahendused ei pruugi kokku panduna anda head tulemust.

”Loomulikult on 2 + 2 skeemiga teelõikude ehitamine kallis, vajalikud on mitmetasandilised ristmikud, teele jäävate asulate vältimine, sirgete teelõikude rajamine ja palju muud,” ütleb Lusmägi. “Aga üks on kindel – E 67 (Via Baltica, mille esimene lõik Tallinna – Pärnu maantee on – toim.) liiklustihedus on kasvanud ja seejuures eriti üle 12- meetriste autorongide osakaalu arvelt. Maanteest, kus liikleb suhteliselt enim üle 12- meetriseid autoronge – neid on üle 17 protsendi – tahetakse teha katsepolügooni. Eestis ei ole 2 + 1 skeemiga lahendust veel proovitud ning selle toimimist ei osata seega ette näha.”

Maanteeamet: kolmerealine tee tehakse just autorongide tõttu

Maanteeameti kinnitusel on tegu kaalutletud otsusega. “Ääsmäe-Kernu maanteelõigu arendamiseks teostati eeluuring 2012. aastal ning selle raames kaaluti lisaks 2+1 sõidurajaga lahendusele ka 2+2 sõidurajaga lahendust,” selgitab Maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Andres Urm. “2+2 sõidurajaga lahendus ei osutunud majanduslikult otstarbekaks.”

Urmi sõnul oli just autorongide suur osakaal põhjuseks, miks peeti otstarbekaks kasutada 2+1 ristlõikega lahendust, mis sisaldab ka möödasõidualasid. “Kui täna koguneb autorongide taha sõidukite kolonn, otsitakse närviliselt möödasõiduvõimalust, siis 2+1 lahenduse puhul on ühe sõidurajaga lõigus möödasõit sõidusuundade vahel oleva piirdega takistatud,” selgitas Urm. “Möödasõiduvõimalus on tagatud kahe sõidurajaga lõikudes. See võimaldab juhtidel möödasõitu planeerida ning välistab möödasõidu piiratud nähtavusega lõikudes kus täna, riskides nii enda kui kaasliiklejate eludega, möödasõite sooritatakse.”

Lusmägi leiab, et 2+1 ei ole vähemalt veokijuhtide jaoks sugugi parim skeem. Kohtades, kus kaherajaline teeosa muutub üherajaliseks, on olukord tema sõnul sarnane kohtadega linnas või suvistes teeremondi tsoonides, kus üks sõidurada ära kaob: seal pingutatakse kuni viimase hekeni, et rivis võimalikult ettepoole jõuda. Seejuures keeravad sõiduautojuhid suhteliselt aeglasemalt liikuvatele veokitele üpris järsult ette, arvestamata, et näiteks 90 km/h liikuv veoauto vajab aeglustamiseks palju rohkem maad kui sama kiiresti liikuv sõiduauto.

Hädapeatunud sõidukid tekitavad probleeme

Lusmägi usub, et 2 + 1 on küll odavam lahendus kui neljarajalise maantee rajamine, samas aga ei võimaldata 2 + 1 sõidurajaga lõigul üldjuhul suuremaid lubatud kiiruseid kui tavapärane 90 km/h ning nii ei võida liiklejad ka kiiruses, mis võiks lisaks suuremale ohutusele olla üks maanteelõigu ümber ehitamise eesmärke.

Urm tunnistab, et ka Skandinaavias, kus 2+1 lahendus üpris laialt kasutusel, on sel tuvastatud nii plusse kui miinuseid. Probleeme võib tekitada näiteks ühe sõidurajaga lõigus hädapeatunud sõiduk ning sellest möödumine. Lusmägi rõhutab, et selline probleem eksisteerib, sealhulgas sündmuskohale kiirustavate kiirabi või päästeteenistuse sõidukite jaoks.

Samuti on häiriva aspektina välja toodud viimase hetke möödujad möödasõidualade lõpus. Sellega seonduvaid raskeid liiklusõnnetusi ei ole Urmi sõnul siiski täheldatud.

Lisaks on 2+1 sõiduraja puhul veokijuhid märkinud raskusi teisest veokist möödumist. Urmi sõnul on selle põhjuseks peamiselt tõsiasi, et tee ristlõige on kitsam kui 2+2 lahenduse puhul ja möödasõiduala on piiritletud.

Maanteeameti kinnitusel on 2 + 1 lahendus siiski põhjendatud ning täiendavate ristlõikevariantide võrdlust pole ette nähtud, kuna see etapp on juba läbitud.

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada

Veokijuhid: Möödasõiduradadega maanteelõigud võivad ohuolukordi juurde tekitada

Pildil on näitlik 2+1 rajaline maanteelõik, millele hakkavad sarnanema ka Tallinn-Pärnu maanteele ehitatavad möödasõidurajaga lõigud.  

Illustratsioon: Maanteeamet

KOMMENTAARID

ES 27. märts 2014  09:52 Ebasobiv kommentaar
Mida kurat on vinguda... eeskirju on vaja täita ja neist kinni pidada, siis pole ka rikkumisi ja ohtlikke asju maanteel. Olin soomes mõned päevad, nägin seda teelahendust, ütleks et väga hästi toimis kõik ja arusaadavalt. Muidugi on ikka päevselge vahe meie ja nende liikluskultuuris, sealsed inimesed hoiavad kinni kiiruspiirangutest, ei torma kuskile ja sooritavad oma möödasõite vajadusel, mitte selleks et saada ilmtingimata teistest ette...
kui on 80 siis sõidetakse 80, kui on trassil 100-120 (oleneb kohast) siis hoitakse ka sellest piirkiirusest kinni. Kui kuskil näed mõttetut möödasõitu või miskit imelikku, veidrat sõidustiili... siis kohe hakkab silma EST kombinatsioon numbrimärgil... muide suunda seal ka siinse numbrimärgiga autoomanikud ei oska anda, nagu siingi.. millest me räägime siis?
to es 28. märts 2014  12:20 Ebasobiv kommentaar
See on küll loll jutt, et sommid piinlikult kiiruspiirangutest kinni peavad. Möödasõidu osas on tõesti nii, et seda nad pigem kardavad. Mis artiklisse puutub, siis selle miinuse peale pole ma varem mõelnudki, et kiirabi ja politsei möödasõidud saavad piirdega 2+1 rajalisel oluliselt keerulisemad või mõnel juhul võimatud olema. Ise arvan, et kui 2+1 üldse ehitada, siis ilma igasuguste piireteta. Endalgi Lätis-Leedus pimedas möödasõitu tehes halb üllatus olnud, kui näed et vastutulev auto on veel kilomeetri kaugusel, aga järsku tuleb oma ritta tagasiminemisega väga kiirustama hakata, sest keset teed paistavad mingid lollakad piirded.
Nimi :
Kommentaar :
 
 

VEEL UUDISEID

Tehnika TV - Huawei Mate 20 Pro

Tehnika TV - Huawei Mate 20 Pro (6)

Tänases saates vaatame muuhulgas, millest on tehtud Huawei uus supertelefon ja räägime kaameratest ka – aga alles 15ndal minutil. Üle hulga aja on kohal ka auhind ja küsimused. 

Motors24 proovisõit - Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo

Motors24 proovisõit - Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (11)

Porsche Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo on meie proovisõiduautode ajaloost ilmselt üks kõige pikema ja keerulisema nimega sõiduk. Aga tegelikult on kõik lihtne - tegu on nimelt universaalkerega Porsche ...

Tehnika TV - Garmin Forerunner 645 Music

Tehnika TV - Garmin Forerunner 645 Music

Täna on saates palju küsimusi ja vähemalt kaks vastust. 

Motors24 proovisõit - Ford Focus

Motors24 proovisõit - Ford Focus (66)

Ford Focus, mis pälvis 1999. aastal Euroopas aasta auto tiitli, on Ford sõnul nüüd parem kui kunagi varem. Lisaks näeb ka sedaankerega Focus nüüd ilus välja.  Proovisõiduauto tehnilised andmed: 

Tehnika TV - Anki Vector

Tehnika TV - Anki Vector (5)

Kaspar on kuri ja Glen on sentimentaalne - miks, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Peugeot Rifter

Motors24 proovisõit - Peugeot Rifter (7)

Peugeot Partneri ja Citroen Berlingo nimed eestlastele tutvustamist ei vaja. Nüüd on aga istmetega Partner saanud nimeks Rifter ja perekonnas on lisaks Berlingole nüüd ka Opel Combo.  Auto nina on ...

Tehnika TV - Sonos

Tehnika TV - Sonos (5)

Täna on laual Sonos Beam, Sonos One, Sonos Playbar ja põrandal Sonos Sub. Mille poolest on Sonose kõlarid teistmoodi teistest ja mis on trueplay, selgub saatest.

 
Motors24 proovisõit - Hyundai Santa Fe

Motors24 proovisõit - Hyundai Santa Fe (16)

Hyundai Santa Fe esimest põlvkonda just üleliia ilusaks autoks pidada ei saanud - omapärased punnitavad tuled olid üsnagi harjumatud.  Uus neljanda põlvkonna Santa Fe näeb aga igati moodne välja ja auto ...

Tehnika TV - iPhone XS ja XR

Tehnika TV - iPhone XS ja XR (2)

Tänases saates selgub, miks on viimasel ajal pildis olnud Nokia Lumia ja kuidas profid iPhone’i ekraani heledust reguleerivad. 

Motors24 proovisõit - Audi Q8

Motors24 proovisõit - Audi Q8 (19)

Kui BMW X6 oli Saksa kolmikust esimene, kes sportliku kupeedžiibiga julges lagedale tulla, siis Audi on nüüd, ligi 10 aastat hiljem, viimane. Aga samas on ta ka kõige värskem ja mõneti ka erilisem.  ...

Tehnika TV - Yamaha MusicCast

Tehnika TV - Yamaha MusicCast (2)

Täna on laual Yamaha uued MusicCast-kõlarid 20, 50 ja BAR 400. Proovime aru saada, kui libedalt MusicCast toimib ja kuidas uued kõlarid häälitsevad.

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz Sprinter

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz Sprinter (2)

Mercedes Sprinter, mida on läbi aegade müüdud ligi sajakolmekümnes riigis enam kui 3.4 miljonit ühikut, on jõudnud oma kolmanda põlvkonnani. Uuendusteks on näiteks ka esiveo võimalus, millel on 80 mm madalam ...

Tehnika TV - Samsung Galaxy A7 ja A9

Tehnika TV - Samsung Galaxy A7 ja A9 (3)

Samsung on valmis saanud maailma kõige kaamerarohkemad telefonid, millel on kahe peale kokku seitse kaamerat – kui eesmisi mitte arvestada. Miks neid nii palju on ja miks üleüldse peaks ostma A-seeria ...

Motors24 proovisõit - Mazda 6

Motors24 proovisõit - Mazda 6 (10)

Mazda 6, mis kunagi sai kuulsaks kui väga roostealdis auto, on tänaseks ennast tõsiselt parandanud - roosteprobleemid on jäänud minevikku ning uue 6 varustus ja salongimaterjalid on ilmselt oma klassi ...

 
Bike Motors - Yamaha Wide Star

Bike Motors - Yamaha Wide Star (1)

Seekord vaatame üle ühe suuremootorilise Yamaha, mis Motoremi meistrimeeste abiga sai omale uueks nimeks Wide Star. 

Tehnika TV - Kiirpildikaamerad

Tehnika TV - Kiirpildikaamerad (1)

Täna on laual kaamerad, millest saab pildi kohe kätte: Polaroid Onestep+, Fujifilm Instax Mini ja SQ6, Kodak Mini Shot, Leica Sofort ja Polaroid Snap ja POP. Nagu saatest selgub, on aga tegemist päris ...

Motors24 proovisõit - Ford F-150

Motors24 proovisõit - Ford F-150 (43)

Ford F-150 on endiselt USA müügitabelite tipus - umbes nii, nagu meil Eestis võimutses mõned ajad tagasi Škoda Octavia ja nüüd teevad sama erinevad linnadžiibid. Seega - võtsimegi portsu erinevaid parameetreid ...

Tehnika TV - King Song 18L

Tehnika TV - King Song 18L (5)

Nüüd on Eestiski saadaval suured ja kiired üherattalised ehk EUC-d. Kui suured ja kiired, selgub saatest.

Tehnika TV - Canon EOS R

Tehnika TV - Canon EOS R

EOS R on suur samm Canoni jaoks. Kui suur võiks see samm olla teiste jaoks, proovime selgusele jõuda saates..

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz CLS

Motors24 proovisõit - Mercedes-Benz CLS (12)

Mercedes CLS, mida võib pidada sportlike sedaankupeede pioneeriks, on jõudnud kolmanda põlvkonnani. Ja kuigi ta baseerub E-klassi sedaanil, siis sõiduomadused on tal sootuks teistsugused.  Esiosa disain on ...

Tehnika TV - Photokina 2018

Tehnika TV - Photokina 2018 (3)

Glen käis välismaal ja tõi kaasa komme, asju, pilte ja videoid. Milliseid täpsemalt, selgub saatest.

 
Motors24 proovisõit - Lamborghini Urus

Motors24 proovisõit - Lamborghini Urus (18)

Tegelikult Urus ei ole Lamborghinil sugugi esimene katse maastikusõidukit valmistada - nimelt 80ndate lõpus valmis väikeseerias legendaarne, toonane maailma kõige kiireim maastikuauto Lamborghini LM002.  ...

Tehnika TV - MyKi ja Wonlex

Tehnika TV - MyKi ja Wonlex (4)

Need on lastele mõeldud käekellad, millega saab rääkida ja mida saab positsioneerida. Elisa pani neile nimeks Põnniradar ja meie võtsime ja proovisime Põnniradarid laste peal järele. 

Motors24 proovisõit - Kia Ceed

Motors24 proovisõit - Kia Ceed (23)

Kia cee'di uuendamine võeti nii tõsiselt käsile, et isegi nimi on autol uus ja olles nüüd lihtsalt Ceed. Aga tegelikult on veel väga palju asju paremaks tehtud - ja tehtud on suisa nii hästi, et värskes Auto ...

Tehnika TV - DJI Mavic 2 Pro

Tehnika TV - DJI Mavic 2 Pro

Täna demonstreerib Glen uskumatult nõtkeid tantsusamme ja jäädvustab selle ilu loomulikult DJI Mavic 2 Pro isiklikult.

Motors24 proovisõit - Volvo V60

Motors24 proovisõit - Volvo V60 (19)

Volvo on viimastel aastatel riburada pidi oma mudeleid uuendanud ja nüüd on ette võetud 60-seeria uuendamine. Ja erinevalt eelmisest V60-st, mis oma ruumikusega just väga ei hiilanud, on uus V60 taas üks suur ...

Amperi Garaaž - MoMus külas

Amperi Garaaž - MoMus külas (2)

Mootorispordi Muuseumi eelmises saates sai räägitud muuseumi saamisloost. Nüüd aga läheme piilume muuseumisse sisse ja vaatame, mis seal veel põnevat peale Estonia vormelite leida võib. 

Tehnika TV - Samsung Galaxy Watch

Tehnika TV - Samsung Galaxy Watch (4)

Samsung on taaskord uuendanud oma nutikellade kollektsiooni, mida presenteeriti ka IFAl. Millised on esmased mitte-nii-väga-nutikate kasutajate muljed, selgub saatest. 

 
Motors24 proovisõit - Land Rover Range Rover Sport

Motors24 proovisõit - Land Rover Range Rover Sport (6)

Kõige suurema Range Roveriga käisime me hiljuti sõitmas - ja nüüd on järg Land Roveri enda sõnul kõige sportlikuma Range Roveri ehk Range Rover Sporti käes.  Auto ninaosa meenutab nüüd päris palju ...

Tehnika TV - IFA 2018

Tehnika TV - IFA 2018

Internationale Funkausstellung ehk IFA on taaskord läbi saanud ja mõned muljed Berliinist on meiegi lauale jõudnud.

Motors24 proovisõit - Volkswagen Touareg

Motors24 proovisõit - Volkswagen Touareg (34)

Kui Arteoni afišeeris Volkswagen kui premium-klassi autot, siis uut Touaregi peab Volkswagen suisa oma mudelirivi lipulaevaks.  Jõuallikateks on kas 170 kW või see, 210 kW arendav V6 diisel. Tulevikus ...

Tehnika TV - Sony DSC-RX100 VI

Tehnika TV - Sony DSC-RX100 VI (1)

VI tähendab, et täna on laual 6+1 fotoaparaati ja proovime aru saada, millise neist peaks ostma. 

Tehnika TV – Samsung Galaxy Note 9

Tehnika TV – Samsung Galaxy Note 9 (3)

24. augustil jõuab müügile ilus, suur ja hea Note 9. Proovime aru saada, mis on uut ja mis on vana.

Tallinnas esitleti Lexust, mida ei ole veel tootma hakatud

Tallinnas esitleti Lexust, mida ei ole veel tootma hakatud (1)

Lexus toob 2019. aastal müügile uue hübriid-linnamaasturi UX. Mudel on niivõrd uus, et seda sõidukit ei ole veel seeriaviisiliselt tootma hakatud ja esmaesitlusel Tallinnas näidati auto eeltoodangu versiooni. ...

Tehnika TV - Bose Soundware Companion Speaker

Tehnika TV - Bose Soundware Companion Speaker (5)

Tänases saates ei selgu, miks peaks kõlarid kaela panema. Küll aga selgub, kuidas kaelkõlarid kõlavad ja milliseid trikke nende sees heliga tehakase.

 
Motors24 proovisõit - Ford Mustang GT

Motors24 proovisõit - Ford Mustang GT (6)

Ford Mustang GT, mida Eestis müüakse nii USA kui ka Euroopa versioonina, sai mudeliuuenduse käigus kerge näovärskenduse ja teravama pilgu. Aga hoopis olulisem uuendus on see, et mootor on saanud jõudu juurde ...

Amperi Garaaž - MoMu saamislugu

Amperi Garaaž - MoMu saamislugu (3)

Kui Mootorispordi Muuseumis asuvatest Estonia vormelitest oleme me juba rääkinud (vaata 1. osa ja 2. osa), siis seekord astub meie kaamera ette Arno Sillat - mees, ilma kelleta meil MoMut sellisel kujul ...

Tehnika TV - Nokia 8110 4G

Tehnika TV - Nokia 8110 4G (6)

Olid ajad, kui Nokia 8110 oli kuum sõna. Kui kuum on uus Nokia 8110 4G, selgub saatest.

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S.

Motors24 proovisõit - Renault Megane R.S. (20)

Renault Sporti poolt põhjalikult üle käidud Megane on üks legendaarne sõiduk, mis on hoidnud enda käes ka Nürburgringi kiireima esiveolise tiitlit. Ja ka uus R.S. pole mingi aeglane auto, vaid ta kiirendab ...

Tehnika TV - Yuneec Typhoon H Plus

Tehnika TV - Yuneec Typhoon H Plus

Yuneecist pole pikalt midagi kuulda olnud, aga nüüd on selge, millega mehed tegelesid – kohal on uus Typhoon H Plus. Kui kaugele uus H lendab ja kuidas tehisintellekt nimega Intel Realsense takistustest mööda ...

Motors24 proovisõit - Ford Fiesta ST

Motors24 proovisõit - Ford Fiesta ST (10)

Viimasel ajal kipuvad kuumad luukpärad muutuma üha raskemaks ja suuremaks, minetades sellega kohati oma algset eesmärki olla kerge, vilgas ja lõbusalt sõitmise auto. Ja sellepärast on autotootjad võtnud ette ...

Tehnika TV - Kokkupandavad elektrirattad

Tehnika TV - Kokkupandavad elektrirattad (1)

Nende nimed on GPad Bergen ja GPad Vasa, nad ei sõida 85 km/h ja näevad välja nagu ühed tavalised kokukad ehk kokkuvolditavad linnarattad. Miks neist tasus saade teha, selgub saatest.

 
Motors24 proovisõit - Land Rover Range Rover

Motors24 proovisõit - Land Rover Range Rover (23)

Land Roveri džiibivaliku kõige suurema Range Roveri esimene põlvkond oli tootmises ligi 25 aastat ja tänaseks on jõutud neljanda põlvkonnani.  Hiljuti sai Range Rover ka mudeliuuenduse ja omab nüüd väiksema ...

Tehnika TV - Sõidusalvestid

Tehnika TV - Sõidusalvestid

Täna on esiklaasi küljes nii mõnedki sõidukaamerad: Garmin Dash Cam 55, Garmin Dash Cam 65, Navitel R1000, Prestigio Roadrunner 545 GPS, Road Eyes recSMART, Transcend DrivePro 230 ja Xiaomi Mijia Dash Cam. ...

Motors24 proovisõit - Opel Insignia Country Tourer

Motors24 proovisõit - Opel Insignia Country Tourer (24)

Jätkame kõrgemate sõiduautodega - kui eelmisel nädalal oli proovisõiduautoks Subaru Outback, siis seekord vaatame üle Opeli teise põlvkonna Country Toureri. Country Toureri kapoti all on veel Opeli mootor, ...

Tehnika TV - GPad F3

Tehnika TV - GPad F3 (2)

GPad F3 on peaaegu tavaline elektritõuks, mis on tavalisest natuke kiirem. Kui kiire, selgub saatest. 

Tondi Selveri ristmikul muutub alates esmaspäevast liikluskorraldus

Tondi Selveri ristmikul muutub alates esmaspäevast liikluskorraldus

Esmaspäeval, 16. juulil alustatakse A. H. Tammsaare tee – Tondi tn – Rahumäe tee ristmiku II etapi ehitustöödega, mille käigus muudetakse ajavahemikul 16.07.18 – 22.07.18 ristmiku liikluskorraldust. ...

Motors24 proovisõit - Subaru Outback

Motors24 proovisõit - Subaru Outback (34)

Subaru Outback, mida eelmisel korral ka Männikul testimas käisime, on saanud taaskord veidi ilusamaks ja targemaks. Seega proovisimegi järele kuidas sõidab kõige uuem Outback.  Proovisõiduauto tehnilised ...

Tehnika TV - Neli Nokiat

Tehnika TV - Neli Nokiat (1)

Nokia tuletab nelja uue androidiga meelde, et on tagasi tegijate hulgas: Nokia 1, Nokia 6.1, Nokia 7 plus ja Nokia 8 Sirocco. Palju on uutes Nokiates “nokiat” ja kas sellise raha eest selliseid asju tasub ...

 
Uute sõiduautode müük kasvas 8,1%

Uute sõiduautode müük kasvas 8,1%

Eesti kasvas tänavu I poolaastal uute sõiduautode müük 8,1% võrreldes möödunud aasta sama perioodiga. Juunis müüdi Eestis 2566 uut sõiduautot ehk 3,2% vähem kui mullu. Kuue kokkuvõttes on tänavu müüdud 14 191 ...